FARUM KULTURHUS ER NOGET FOR SIG SELV!

Det er på en og samme gang et foreningshus, et udstillingshus, et oplevelseshus og så er det her, Danmarks eneste Immigrant Museum har til huse. Det er her Furesø Musikskole bor og det er også her, at du finder den ene af Furesø biblioteks afdelinger og biografforeningen Grafen for blot at nævne nogle af husets beboere.

Det betyder, at det er et levende hus, der pulserer stort set alle årets dage fra morgen til aften. Det betyder også, at det er et hus, hvor alle er velkomne, og hvor du både kan møde din nabo til en fællesspisning, eller gå til børnerytmik med din baby på biblioteket. Der går 2 - 3000 borgere igennem huset hver dag.

Kulturhuset blev født i en tidligere skole, Paltholmskolen i januar 1992. Når man går rundt, og måske undrer sig over, at der også findes både en gymnastik- og en tumlesal, er det altså levn fra skoletiden, men en stor kvalitet, da det er med til at sikre husets mangfoldighed. Klik her for at se husets grundplan.

VELKOMMEN!

Åbning af juleudstilling 2020